Villkor
Våra kunder
Vi levererar endast till kunder bosatta i SVERIGE.
Våra Köpvillkor
Leveranstid 1 – 5 arbetsdagar. Vi reserverar oss för att varan ni köpt kan vara slut på vårt lager eller tillverkarens lager. Om så är fallet kommer ni att få ett e-mail med information om när vi kan leverera.
Betalningsvillkor
Betalning kan ske genom insättning till vårt bankgiro 5219-6920. Det ordernummer ni fick vid beställningen skall anges för att vi skall kunna finna er order. Leverans sker efter betalning. Ordrar som inte betalas sparas i 5 arbetsdagar, därefter raderas ordern.
Säkerhet
De kunduppgifter ni lämnar till Beautybox stannar hos Beautybox, de används för att kunna ge bästa service, samt för kontakt och leverans av varor. Vi garanterar att dina kunduppgifter inte säljs vidare eller används till reklamutskick från tredje part.
Beställning som görs i annan persons namn utan dennes medgivande, eller på annat sätt som medför skada för Beauty Box polisanmäls alltid.
Vi köper in alla våra varor från svenska auktoriserade leverantörer och Beautybox är också auktoriserad återförsäljare av alla sina varumärken. Detta innebär att ni som kund kan vara säker på att varan ni köper är ny, äkta och godkänd utav EU.
Leverans
Vi använder Posten och Schenker för leveranser. Mindre varor som kan sändas i brevform lägges i en vadderad brevpåse och sändes som rekommenderat brev. D.v.s. du måste gå och kvittera ut leveransen.
Vid större köp så skickar vi det som paket till ditt närmaste utlämningsställe. Paketet kan du hämta på närmaste Postombud eller Schenker utlämning.
Vi debiterar 29 kr i porto för alla försändelser.
Betalningssätt
Beauty Box erbjuder våra kunder att betala till vårt bankgirio 5219-6920
Det är då viktigt att ange ordernummer så att vi kan härleda betalningen.
Ångerrätt
Ni har enligt distansavtalslagen 14 dagars ångerrätt på alla varor.
Ångerrätten börjar gälla när ni tar emot er vara.
Vara får ej var öppnad eller använd för att ångerrätten skall gälla.
Om plombering finns skall denna vara obruten.
Kunden bekostar returfrakten och ansvarar för att varan packas på ett sådant sätt att den inte skadas vid returtransporten.
Vid ångrat köp och retur förbehåller vi oss rätten att ta ut den faktiska fraktkostnaden.
Ej utlöst postförskott som går i retur debiteras med 250:- kr för att täcka våra kostnader.
Reklamation
Eventuella fel på varan eller utbliven leverans skall snarast anmälas till oss. Vid fel på varan så återsänder ni produkten och förpackningen så sänder vi en ny.
Information om varor
Vår personal står alltid till förfogande för information om våra varor. Ni kan använda e-mail och sända in er fråga eller be oss ringa för vidare inforamtion. Personalen i butiken kan ibland vara upptagen och därför ha problem att svara varför e-mail är att föredra.
Bilder på varor där färger ingår stämmer ofta inte exakt med vad ni ser på skärmen i er dator.
Vår butik
Butiken på Mobilia är öppen alla vardagar mellan kl 10.00 – 20.00 samt lördag och söndag 10-18. Du är alltid välkommen för ett besök.
Telefon till butiken Mobilia 040-923450
Välkommen